zondag 8 januari 2017

#afknapper

Oké. Deze wordt confronterend. Ik bedoel er eigenlijk helemaal niks mee, het is bij mij namelijk ‘horen, zien, zwijgen.’ En misschien heb ik helemaal niet de positie om kritisch te zijn, maar onderstaande punten zijn bij mij een doorn in het oog met betrekking tot vrouwen. Een top 14. En die 14 puntjes heb ik lang niet allemaal zelf verzonnen, maar enkele maatjes hebben mij geholpen met deze lijst. Het is een lijst in willekeurige volgorde.
Ik moet er trouwens bij zeggen dat onderstaande opsomming niet alleen op vrouwen van toepassing kan zijn. Ook mannen kunnen zich aangesproken voelen tot bepaalde puntjes uit deze lijst.

1. Stinken.
Niets is zo erg als een dame die meurt. Of het nou naar zweet is, naar koffie, noem de dingen maar op die je vindt stinken. Naar sigarettenrook, dat is voor mij geen punt van stankoverlast, maar ik kan me levendig voorstellen dat de niet-rokers onder ons er een punt van kunnen maken.
Gelukkig werkt dat ook de andere kant op: ruik je lekker, dan ben ik fan.

2. Te dun.
Hier heb ik eerder al iets van gevonden, in de blog Magere Hein (LINK). Te dunne dames zijn onaantrekkelijk, helemaal wanneer ze ook nog eens gaan lopen klagen dat ze aan de lijn zijn. Meid, douw een kilo spareribs in je kanaal of bestel een extra grote portie patat bij de Frietfabriek in Amstelveen. Een platte buik is absoluut niet verkeerd om naar te kijken, maar wanneer de rest ook plat is, dan heb je er in wezen geen donder aan.
Aan de andere kant, zoeken naar de favoriete plekjes van je dame omdat daar een kwab vet omheen zit, is ook niet bepaald wat mijn voorkeur geniet.

3. Gedrag.
Gedrag kan behoorlijk afknappend werken. Denk hierbij aan de klassieke meezingers als ‘liever te dik in mijn kist, dan weer een feestje gemist.’ Leuk als je met zijn allen zo lam als een aap in een zuipschuur staat, maar wanneer ik ’s morgens wakker word en ik zie het op snapchat, dan is meteen m’n ochtendboner verdwenen.
Onder gedrag schaar ik trouwens ook het dronken, schreeuwende gedrag wat de vrouw dichterbij de man brengen. Dat is een verschil wat we wel moeten behouden: laat de mannen zich gedragen als een stel primitieve apen als ze gezopen hebben, van een vrouw verwacht je toch een soort van klasse.

4. Te veel make-up.
Ik zie ze op straat en op social media genoeg. Mensen met meer plamuur op hun gezicht dan verf in het gehele Rijksmuseum. Terwijl dat totaal niet nodig is. Natuurlijke schoonheid is een dingetje waar ik graag naar kijk en dat de natuur een handje geholpen wordt met een kwastje en een lakje, dat is niet verkeerd. Maar dames. Rembrandt van Rhijn en Vincent van Gogh waren meester-schilders, maar die liggen intussen ook al een tijdje onder de zoden. Niet meer doen graag.

5. Irritante stem.
Oké, toegegeven, hier kunnen de dames in kwestie vrij weinig aan doen. Een stem is namelijk iets wat je van jezelf ontwikkelt, zonder dat je daar iets aan kan doen. Desalniettemin, als vrouwen klinken net als Fran Drescher uit de serie The Nanny, dan ben ik weg. En snel ook.

6. Claimgedrag.
‘Valt onder het kopje gedrag’ zou je zeggen, maar deze vind ik dus zo irritant dat ik deze gewoon lekker apart benoem. Claimgedrag. Non-stop met die telefoon in je klauwen terwijl je bij je vrienden zit, voetbal zit te kijken, aan het motor rijden bent of noem alle andere leuke dingen maar op die je zonder je meisje kan doen. En als het niet eens je meisje is (lees: 1x mee gekust), dan is het helemaal kut. Claimgedrag. Zodra ik het merk, gaat acuut de stekker eruit.
Een valse zuster van claimgedrag is jaloezie. Als ik met iemand praat en het staat je niet aan, jammer dan. Als ik met iemand ben en ik praat met iemand anders, dan is dat gewoon zo. Als ik met iemand dans, dan heb ik het leuk omdat ik dans met iemand die ik tof vind. Dat wil niet meteen zeggen dat ik diegene uit elkaar wil trekken. Een appje van een voor jou onbekend meisje? Ja, dat kan. Je bent niet de enige die mijn nummer heeft. Maar als je m’n hart hebt, ben je wel de enige die mijn hart hebt.

7. Overmatige haargroei.
Stel, het is half twee uur ’s nachts, je ligt met je meisje in een hotel in een stad, wanneer niemand jullie hoort, niemand jullie kent en niemand jullie stoort. Die fles wijn ligt al op de grond en nu die kledingstukken nog. Die kledingstukken gaan uit en je schrikt je kapot. Meer oerwoud dan in het Amsterdamse Bos. En niet alleen tussen de benen, maar ook onder de oksels.
Niet cool dames. Het hoeft niet zo glad te zijn als mijn huidige achterband van motor, maar een beetje bijhouden is wenselijk. Ik heb het overigens niet over de oksel en de benen. Dat is gewoon scheerwerk. De benen en de oksels niet glad is een enkeltje ‘de groeten.’

8. Ongepaste arrogantie.
Stel, je loopt daar met je volgemakeupte en oranje gespraytannede bakkes over straat, met je pens onder je topje vandaan, dan verdien je niet echt de blik in de ogen die een Jennifer Lopez tien jaar geleden in haar ogen mocht hebben. Ik hou niet van arrogante dames, daar krijg ik een minderwaardigheidscomplex van. En als ik dat krijg, wil ik bier gaan drinken. En als ik bier drink, heb ik het gezellig. Eigenlijk is dit helemaal niet zo’n probleem.

9. Onzekerheid.
De valse stiefzuster van ongepaste arrogantie. Onzekerheid. Zo zonde als een knappe meid als een muurbloempje in een hoekje zit. Dat is niet nodig meid. Ga lekker op pad, douw die telefoon weg en tover je lach tevoorschijn. Dan ben je prachtig en kan je alle leuke kerels uitzoeken die er maar zijn. Echt waar. Net als bij ongepaste arrogantie is jezelf zijn het beste wat je kan zijn. Dan vindt iedereen je leuk. Echt waar.

10. Aan het lijntje houden.
Droevig is dat. Gewoon droevig. Iemand willens en wetens aan het lijntje houden, zodat je hem of haar kunt gebruiken voor allerlei soorten dingen. Als het diegene uitkomt. Geldt niet alleen voor vrouwen overigens, maar ook mannen hebben daar een handje van. Niet cool mensen, niet cool. Wees duidelijk naar elkaar. Praat met elkaar. Dat kan tegenwoordig gewoon.

11. Onverzorgd uiterlijk.
Valt eigenlijk een klein beetje onder overmatige haargroei, maar er is meer dan dat. Rotte tanden, smerige nagels, oorsmeer, de lijst is lang met dingen die goor zijn en die zo makkelijk op te lossen zijn. Als je maar voor jezelf zorgt. Dit betekent overigens niet dat je je lijf vol moeten douwen met plastic of met make-up.
Geldt ook voor kleiding. Onverzorgde kleding is ranzig, niet aantrekkelijk. En die gaten in de broeken, die toevallig in de mode zijn… Daar ben ik ook geen fan van.

12. Egocentrisch.
Dagelijks een nieuwe selfie met filters. Je zangtalenten delen via Snapchat of Youtube. Fitgirl/boyfoto’s. Het is absoluut niet verkeerd om van jezelf te houden, maar overdrijf daarin niet. Het is trouwens ook totaal niet cool om je eigen posts/selfies op social media te ‘liken.’ Dat is eigenlijk nogal droevig.
En mocht je een date hebben die nogal vol is van zichzelf, alleen maar over zich zelf kan praten en als jij iets ergs hebt meegemaakt, diegene dat zelf nog een aantal keer erger hebt meegemaakt? Ff moven ja.

13. Ambitie loos.
‘Weet je al wat voor werk je wilt gaan doen?’ ‘Ja, ik weet niet.’ ‘Je hebt een kutbaan, waarom ga je daar niet weg dan?’ ‘Ik heb in ieder geval een baan.’
Twee voorbeelden. De rest kunnen jullie vast wel erbij verzinnen. Iemand die ambitie loos is, is niet de persoon die ik ambieer.

14. Lui in bed.
Last but zeker niet least. Luiheid tussen de lakens. Het is als man niet best als je een zak aardappelen met een gat in je bed hebt liggen waar je je cocktailprikker tussen probeert te krijgen. Die zak aardappelen is meestal een jute zak en die geven voor geen meter mee. Een man komt allicht klaar, daar niet van, maar het is wel prettig als twee mensen genieten van de actie die tussen de lakens (of op andere plekken uiteraard, gebruik jullie fantasie) plaats vindt. En met luiheid heb je die lol dus niet.

Dit waren ze, de 14 grootste afknappers bij een vrouw of bij een man. Ik heb deze punten vanuit mijn eigen oogpunt geschreven, vanuit mijn eigen voorkeuren. Mocht het zo zijn dat ik iemand heb beledigd, dan vind ik dat oprecht jammer. Dat ik op je afgeknapt ben, wil niet zeggen dat ik je onaardig vind. Want mijn ‘aardig-vind-bestand’ is vrij hoog.

Vergeet ik zomaar om alle lezers een goed en gelukkig 2017 te wensen. Het is al Drie Koningen geweest, dus daar ben ik te laat mee. Uiteraard blijft de wens hetzelfde. Wees lief voor elkaar allemaal!

Deze blog delen? Klik op onderstaande buttons om de blog rechtstreeks te delen op je eigen social media!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten