maandag 29 januari 2018

Meiske toch

Laatst las ik dat Sylvie Meis haar verloving heeft afgebroken. Charbel Aouad (ik heb het eventjes moeten Googlen) en de knappe Hollandse zijn geen stel meer omdat ‘er wisselende ideeën waren over de toekomstplannen.’ Ongetwijfeld is deze reden zorgvuldig besproken met het management waar vast een tiepmiep een mooie reden heeft verzonnen voor de breuk.

Het viel me de afgelopen weken al op dat Sylvie weer op de markt is. Ik volg Sylvie op Instagram en het is bijna wetenschappelijk bewezen: mensen die net single zijn posten weer massaal foto’s op hun social media om te kijken hoe ze nog in de markt liggen. Je kan het altijd merken aan het aantal foto’s wat diegene op social media neer gooit: hoe meer foto’s op social media, des te meer de schreeuw om aandacht. Een bijzonder fenomeen. En voor Sylvie gloort er misschien hoop: op de stranden van Miami ligt vast de volgende rijke stinkerd klaar waar ze de golddigger uit kan hangen. Zonde.

Sylvie heeft een breed uitgemeten liefdesleven achter de rug. Net vers van de media-pers werd ze in 2003 een stel met de winnaar van de Golden Boy award voor veelbelovend talent Rafael van der Vaart. In 2005 volgde één van de eerste mediahuwelijken van Nederland, in 2006 werd zoontje Damian geboren. De ster van Rafael was in de tussentijd iets gedaald, de leus ‘Sylvie is de hoer van Amsterdam’ schalde door de Nederlandse stadions en er werd gekozen voor een vertrek. Het werd Hamburg, waar Rafael bij de plaatselijke voetbalclub ging spelen. Daar gingen beide carrières voortvarend van start: Rafael speelde prima bij het HSV van trainer Thomas Doll en Sylvie werd gelanceerd op de Duitse TV. Het ‘Traumpar’ stond vol op in de schijnwerpers.
De Kerst op de taart kwam toen Rafael na het EK van 2008 bij Real Madrid terecht kwam, een club die toen zo’n beetje elke Nederlandse international onder contract had. Sylvie verhuisde mee, al bleef ze TV werk doen in ‘haar’ Duitsland. Sylvie werd in 2009 ernstig ziek en moest zwaar in de revalidatie. Ze krabbelde er bovenop en het stel leek voor altijd bij elkaar te blijven na deze beproeving.
Nadat Rafael na twee jaar Madrid in London ging voetballen bij de Spurs en in 2012 weer terug verhuisde naar Hamburg was het stelletje op en top gelukkig in ‘hun’ Hamburg.
Echter ging het snel mis. Rafael voetbalde vooral tegen degradatie en de relatie met Sylvie kwam tot een eind na een minder fijne oud en nieuw. Rafael ging er met Sylvie’s beste maat vandoor en Sylvie bleef met een leeg bed achter. Met lege handen niet bepaald, want de scheiding heeft haar geen windeieren gelegd.

Inmiddels is Rafael voor de tweede keer vader geworden, dit maal met handbalinternational Estevana Pollman. Zijn voetbalcarrière stelt geen reet meer voor, anders voetbal je niet bij een Deense middenmoter. Als ie überhaupt al voetbalt. Toch zonde voor een gozer die meer dan 100 interlands voor Oranje bij elkaar voetbalde en tweede werd in Zuid – Afrika.

En Sylvie? Die heeft ook niet stilgezeten. Bij elke vrachtwagen met Sylvie in een Hönkemöller setje reed ik bijna tegen iets of iemand aan. Vakkundig in elkaar gezette reclame. Daarnaast deed ze modellenwerk, lanceerde ze haar sieradenlijn en deed ze televisiewerk in Nederland en Duitsland.
En met de liefde? Die heeft er aardige repertoire op na gehouden op liefdesgebied. Een beetje de Tatjana Simic van de 21e eeuw: de naam het liefst zo exotisch mogelijk en de bankrekening meer dan goed gevuld. Ik heb mezelf ook totaal geen illusies gemaakt toen ik erachter kwam dat Sylvie weer single was. Sylvie lijkt me een ontzettend aardig meisje, het kan ook niet anders, want ze komt uit Breda en daar komt in de regel goed volk vandaan. Maar Sylvie is nogal van de clubs in Miami, zie ik op Instagram. En ze mag dan wel uit Breda komen, ze ziet er tijdens het stappen niet uit als vrouwen die ik Studio Dependance of in café De Bommel in Breda tegenkom. Duur designerspul en het valt niet uit te sluiten dat mevrouw Meis een dijk van een VIP-tafel voor zichzelf geregeld heeft. En natuurlijk ben ik niet de beroerdste om daar een keer aan te schuiven. Maar een half uurtje bij Sylvie aan de VIP-tafel en ik ben m'n maandsalaris kwijt. Die nieuwsgierigheid is me iets te duur.

Ik zie op Instagram dat Sylvie zich het leplazarus sport en dat resulteert in een dijk van een figuur. Voor iemand van bijna veertig (ze wordt het in april leert Google) heeft ze een figuur waar meiden van de helft van haar leeftijd nog een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Of het allemaal echt is weet ik niet, maar het uiterlijke geheel bij Sylvie maakt een gezonde en verzorgde indruk.

Sylvie gaat dus op zoek naar de volgende man in haar leven, zoveel is duidelijk. Ongetwijfeld iemand met een knap uiterlijk, een zacht karakter en een goed gevulde portemonnee.
Lieve Sylvie,
Over iets minder dan twee weken is het carnaval. Trek een jaske aan en doe een sjaal om. Of het nou in Breda, Eindhoven of in Den Bosch is. Met carnaval kan alles. Je moet alleen ‘de goedgevulde portemonnee-eis’ laten vallen. Daarvoor in de plaats krijg je liefde, gezelligheid, passie en een dot Brabantse humor. Maar ergens hoor ik je het je denken, op z’n Bredaas.


‘Wat hedde daar nou aan?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten