woensdag 5 december 2012

Die clown, met zijn prachtige lach


Reminisce some time, the night they took my friend (uh-huh) 
Try to black it out, but it plays again 
When it's real, feelings hard to conceal 
Cant imagine all the pain I feel

5 december is het Sinterklaas
En is elk kind weer een avondje de baas
Een feest dat wij in Nederland altijd vieren
Kinderen staan dan wekenlang te stuiteren en te gieren
Volgepropt worden met snoep, pepernoten en chocola
Iedereen houdt er aan het eind van het liedje rotte tanden op na

5 december beleef ik sinds de editie 2003 op een andere manier
Voor mij gaan er geen gedachten naar gezelligheid en plezier
5 december 2003, het lijkt alweer zo lang geleden
Maar op die dag werd mijn dierbare neef en vriend uit ons leven weggesneden
Eelgo Verheij, neef, vriend, keeper, vader, echtgenoot en clown
Op de een of andere manier ben ik op 5 december altijd een klein beetje down

Gelukkig zijn de herinneringen eindeloos
En allemaal blijven ze grandioos
‘Vat nou eens oe manneke’ klonk het op de training
Gedreven als altijd, met een heldere mening
Als jonge vader dronken in slaap vallen achter de bar van de Schuur
Als ik er aan denk, kijk ik glimlachend naar je foto aan de muur

De term ‘jongensachtige charme’ was voor jou geschreven
Het kind in jou is gelukkig altijd gebleven
De anekdotes van mijn vader over jou hoor ik met veel plezier aan
En van Gerrit, over hoeveel je plezier je had in je baan
Met je handen kon je van alles maken
En in het doel van GVV’63 zou je ooit nooit verzaken

Tot die koude decembernacht, toen je uit ons leven werd genomen
Het heerlijke avondje is sindsdien nooit meer gekomen

We missen je.

On that morning 
When this life is over 
I know 
Ill see your face

Engelse teksten komen uit de hit ‘I’ll be missing you’ van Puff Daddy en Faith Evans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten