maandag 23 september 2019

Met twee maten in je neus


Amsterdam, 23 september 2019.

Vandaag keek ik een guilty pleassure bij mijn ouders thuis. Met het avondeten, EditieNL en RTL Boulevard komt altijd een einde aan een dag waarbij ik bij mijn ouders was en dat ik terug naar Amsterdam rij. Niet echt kwaliteitstelevisie, met die roddelende rioolratten aan de desk. En dan krijg je er soms ook nog eens Peter R. bij.
Enfin, 1 van de onderwerpen van gesprek was een filmpje van Tino Martin. Op Facebook en Instagram wordt je kapot gegooid met mensen die naar Tino Martin gaan en het er kennelijk goed naar hun zin hebben. De Ziggo en het Olympisch Stadion verkoopt de man gemakkelijk uit, dus je zal zeggen dat hij iets kan.
Het filmpje in kwestie was een filmpje backstage, na een concert van Tino waarbij Tino een grapje maakte over zichzelf, in beschonken toestand. Kijk, zelfspot, daar hou ik heel erg van. En als de man een bakkie op heeft, geen probleem. Als je klaar bent met werken, dan is er niks mis met een bakkie. In het verleden kwam het geregeld voor dat er na de late dienst op donderdag er nog eentje werd gepakt in de Bastille en als dan het licht aan ging om 4 uur vroeg je je af of je echt wel naar huis moest. Er is dus niks mis met een bakkie na een optreden.
En al doet ie het voor een optreden, dan zal het me alsnog een worst weten. Als de prestatie die hij levert maar goed. Het is een beetje hetzelfde als dat David Neres in de rust van Ajax een joint opsteekt en er na rust 2 maakt. Bij mij is het voor de dienst niet helemaal handig.

Gelukkig maakten de mensen aan de desk er ook geen probleem van, want het moest allemaal gewoon kunnen. Het filmpje werd gemaakt door een gast die na afloop van het concert backstage mag. Hoe een debiel ben je dan, dat je van die gastvrijheid gebruik gaat lopen maken en de ster van de show belachelijk gaat lopen maken door er mee te gaan lopen scoren op internet. André Hazes, al 15 jaar niet meer onder ons en de moeder aller volkszangers in Nederland, heeft mazzel gehad dat hij in een tijd leefde zonder telefoons met camera’s en social media. Want dan had hij elke week een dergelijk filmpje gehad.
Ik vind dat je als gast, die backstage mag komen, moet genieten van het moment. En dat je een foto met de beste man wil maken voor op je Insta, geen probleem. Maar probeer niet over iemands rug te scoren.

Scoren hoort bij voetbal en voetbal is een sport die in alle lagen van de sport aandacht trekt. Zo zat men bij de Tweede Kamer de afgelopen week de verrichtingen van Feyenoord te volgen op het telefoontje tijdens de Algemene Beschouwingen. Daar viel dan wel iedereen over.
Ik snap het heel goed dat je die wedstrijd kijkt. Eén van de weinige goeie eigenschappen van een bepaalde minister is dat hij van voetbal houdt. En als je dan naar ellenlang gezeur van onze premier moet luisteren, dan snap ik best dat je eventjes je telefoontje pakt en de Nederlandse clubs in Europa volgt. Er zijn tijdens geweest, nog niet zo heel geleden, dat dat niet kon omdat er amper Nederlandse clubs in Europa actief waren. Dat de man dan even, ook al is het werktijd, naar het voetballen kijkt… Niks menselijks is ons vreemd.

Als ik bijvoorbeeld een dienst heb met de ME bij de Arena, doe ik hetzelfde. Zodra dat alle toeschouwers binnen zijn, is er voor ons buiten het stadion weinig meer te doen. Dan wordt er wat lekkers en vets gehaald en dan wordt op het telefoontje dankzij de app van Ziggo gewoon naar het voetballen gekeken. Niet dat je daar wat aan hebt, want de Ziggo app loopt ongeveer 2 minuten achter op de werkelijkheid en als er gescoord wordt, dan is dat buiten het stadion prima te merken. 55.000 supporters die juichen voor een goal, dat hoor je wel, als je buiten een stadion zit.

Punt in deze, overigens korte, blog is dat er met twee maten wordt gemeten. De één is een zanger en moet doen en laten wat hij wil. De andere is een politicus die in een glazen huisje leeft en als er een scheet dwars zit, dat daar iedereen negatief over praat. Ik ben heus geen fan van de Nederlandse politiek met alle beslissingen die ze maken, maar laten we wel beseffen dat ook onze politici mensen zijn die af en toe naar het  voetballen willen kijken.

Overigens heb ik op de weg van mijn ouders naar Amsterdam iets gedaan wat ik nooit had gedaan. Een nummer van Tino Martin geluisterd. ‘Jij liet me vallen’ schalde door m’n Golfje. Een prima nummer en ik kan me best voorstellen dat er heel veel mensen zijn, die een kaartje kopen om met muzikale begeleiding van de beste man een gezellige avond  te hebben. Want ik gok dat er weinig mensen zijn, die hun kaartje annuleren na het zien van het filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten