vrijdag 27 december 2019

10 uur in de rij

Derde Kerstdag. De kater is aan het indalen. De immense berg eten die naar binnen is geramd is een plek aan het zoeken. De drank ook. Het waren weer fijne dagen, ondanks dat het niet m’n favoriete dagen zijn. Het gezellig samenzijn met de familie en lekker eten is natuurlijk prettig, maar ik ben meer van Kerst in de zomer. Ik heb gewoon de schijt aan de winter. Kan gebeuren.

Ik heb jarenlang geroepen dat het mooiste aan Kerst is, dat de Top 2000 begint en die mening heb ik nog steeds, zij het iets afgezwakt. Want wat ik al zei, het samenzijn met familie, lekker eten, stroppie om, het heeft wel wat. 
Maar dat heeft de Top 2000 ook, ondanks dat er diverse media zijn die de Top 2000 wegzetten als een lijst voor oude, witte mannen. Ik ben met mijn 33 jaar niet de oudste van het stijl en het enige wat momenteel wit aan mij is, zijn m’n sokken. Ik heb een blanke huidskleur, niet wit. Het shirt van Real Madrid is wit, mijn huidskleur niet. 
Maakt voor de rest ook niet uit hoor, want dit is niet de reden dat ik deze blog aan het tikken ben. De Top 2000 is voor mij een mooie pauze van de enorme berg techno die ik tegenwoordig draai. Het zijn de mooiste nummers ooit gemaakt en wie weet komt ‘Your Mind’ van Adam Beyer en Bart Skils ooit in De Lijst.

De tijd van tegenwoordig leert dat de Top 2000 niet alleen via de radio te volgen is. Op tv, op internet, via de app, je kan overal waar je wilt naar De Lijst luisteren. Ik maak graag gebruik van de optie om via de TV naar de Top 2000 te luisteren en te kijken. Het Top 2000 café in Hilversum is populair. Heel populair. Op het irritante af.

Want vandaag werd er op het nieuws verteld dat de wachttijd om het Top 2000 café te betreden maar liefst 10 uur betreft. 10 uur! Holy fuck! 10 uur in de rij staan om een half uurtje aan een biertje uit plastic glas te gaan staan, waar je waarschijnlijk ook nog veel te veel voor betaalt. 
En dan er mensen die zeggen dat het slecht gaat in Nederland. Als je de tijd hebt om 10 uur in de rij te gaan staan, dan kan je niet zeggen dat het slecht gaat.

En dan de mensen ín het café. Jeetje, wat zijn die graag op tv. Allemaal net doen alsof ze de camera’s niet zien en dan als een mongool zich gedragen. Want ja, misschien gaan ze wel viraal, levert het achterlijk veel social media volgers op en hebben ze nóg langer dan 10 uur de tijd om in de rij te gaan staan voor het Top 2000 café.

Misschien dat de mensen die 10 uur in de rij staan misschien wat teksten uit hun hoofd kunnen leren. Want het ziet er in de kroeg al uit als je de tekst niet weet, maar het dapper probeert. Laat staan hoe dat er op tv uit ziet, als je net 1 glaasje bier op hebt.

Maar goed. Ik kan natuurlijk ook de radio op 92.6 knallen en mezelf niet ergeren aan hetgeen wat er op tv is. Het is een vrij land.

Op naar Queen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten