dinsdag 14 mei 2013

En Blonde Honing dan?


Een aantal van de lezers van mijn blog, weet dat ik bezig ben met het boek ‘Bonde Honing.’ Voor degene die nu iets hebben van, ‘wat bazelt die gast nou,’ hieronder een korte opfrisser.

Blonde Honing is mijn eerste roman waar ik aan werk. Na het schrijven van talloze columns en wedstrijdverslagen voor het clubblad van GVV’63 hoorde ik dat ik toch ‘iets’ moet gaan doen met het schrijven. Binnen Gameren en omstreken heb ik een aantal fans en daar ben ik erg blij mee J

Blonde Honing is een fictief verhaal (dat is de letterlijke betekenis van een roman, de meesten denken gelijk aan een romantisch verhaal... Haha! Gotcha!) over een onmogelijke liefde. Ik heb nu een kleine 100.000 woorden geschreven, wat neer komt op 120 pagina’s Word in lettertype 11 (je moet niet scheel worden van je eigen werk zal ik maar zeggen). Meer zeg ik er niet over. Ik wil niets verraden over het hoofdpersonage, de verhaallijn en wat er allemaal gebeurt. Dat is iets wat ik later bekend ga maken. Een enkeling heeft al iets gelezen uit het manuscript, met de belofte om het voor zichzelf te houden. En vraag me niet waarom jij het niet gekregen hebt, dat is even jammer.

Wat ook jammer is, is dat Blonde Honing een beetje in de koelkast staat. Een beetje heel erg zelfs. De reden erachter is echter prima te verkopen: momenteel volg ik op mijn werk een extra studie, die ik hoop eind 2013 af te ronden. Het afronden van die studie beschouw ik als cruciaal in het verloop van mijn verdere carrière binnen het vak waar ik niet over blog. De mensen die mij kennen, weten welk vak ik uitoefen, dat is meer dan voldoende.

Het volgen van die studie zorgt ervoor dat ik mijn aandacht nodig heb voor die studie. Ik wil heel graag twee dingen tegelijk doen, maar dat gaat op dit moment niet. En op dit moment geef ik voorrang aan het volgen en goed afmaken van de studie waar ik nu mee bezig bent. Want er moet wel brood op de plank komen, ook al is het aan de droge kant. Daarnaast wil ik voor Blonde Honing goede kwaliteit leveren en die kan ik niet garanderen als ik mezelf vol op mijn studie stort. Die goede kwaliteit is wel waar ik naar streef. Een blogje tussendoor om wat agressie, vreugde, verdriet of liefde van me af te schrijven, dat kan nog. Dus er is totaal geen reden om deze blog links te laten liggen. Maar om eerst 120 pagina’s Word te gaan lezen om te kijken waar de voortgang gestokt is, dat gaat me net te ver. Ik hoop dat jullie mij dit niet kwalijk nemen of genomen hebben.

Rest mij op dit moment niets anders dan iedereen te bedanken voor de interesse en de vragen naar de voortgang met betrekking tot Blonde Honing. Het leek me wel handig om dit met jullie te delen. Wanneer er meer tijd beschikbaar is om verder te gaan met Blonde Honing, dan zullen jullie de eerste zijn, die het weten. Hou gewoon zo nu en dan Twitter (twitter.com/keesgeniet), Facebook (voor degenen die ik op Facebook heb) of deze blog in de gaten. Eén ding weet ik zeker, iets wat ik altijd heb gezegd: Het komt goed. Blijf me volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten